נשירת שיער אחרי לידה

נשירת שיער לאחר לידה ושיער דליל אחרי לידה
לאחר הלידה, נשים רבות חוות נשירת שיער במידה זו או אחרת. דאגה ותחושות חרדה מלוות את התופעה באופן טבעי, אם כי אין בהם צורך. השלב הראשון לפתרון קשור במקורה של הנשירה. מדע הטריקולוגיה מתייחס לשני סוגים של נשירה לאחר לידה. נשירה טבעית, ונשירה הנובעת משינויים הורמונאליים או מחסכים תזונתיים.

נשירת שיער לאחר לידה – תופעה טבעית

נשירת שיער לאחר הלידה היא תופעה טבעית. משך חייה של שערה הוא מספר שנים אשר בסופם תנשור. במהלך יממה אחת בלבד, אדם בריא צפוי לאבד כמאה שערות. זאת, משום שלזקיקי השער יש תהליך מחזורי של צמיחה, מנוחה והתחדשות. אולם במהלך היריון, מחזוריות הזקיקים משתנה. במהלך ההיריון, מספר גדול יותר של זקיקי שיער נמצא בתהליכי התחדשות. ניתן לתלות את הסיבות לכך, בין השאר, באבולוציה של המין האנושי. כך, כדרך להבטיח את מחויבותו של הזכר לאישה ההרה, גרם הטבע לאישה להפוך למושכת וזוהרת בזמן ההיריון. קיראי אודות נשירת שיער בהיריון. כאמור, אחד מהמאפיינים של תקופת ההיריון הוא שיער מלא יותר. אולם, במהלך התקופה שאחרי הלידה, זקיקי השיער "משלימים פערים", חוזרים למצב של מנוחה ומשירים את השיער העודף. בשל כך נוצרת נשירה שיער אחרי הלידה. בתום תקופה של חודש עד שישה חודשים, זקיקי השיער אמורים לשוב למחזוריות רגילה, ונשירת השיער עתידה להיפסק, ללא כל צורך בטיפול מיוחד. בו בזמן, מומלץ להיעזר במוצרי שיער מתמחים לעידוד הליך ההחלמה. בעניין זה מעניין לראות, כי תופעות דומות מתקיימות כאשר מפסיקים ליטול גלולות נגד היריון, המבוססות על הורמונים אף הן. השיער הוא מסגרת הפנים, ומשפיע על המראה ועל ההרגשה של האישה ולכן, כשמשהו קורה או משתנה היא תרגיש ותבחין מיד ותנסה למצוא פתרון. החיפוש אחר הפתרון לבעיית השיער צריך להיות תחילה לאחר הבנה אמתית ונכונה של מקור הבעיה- הגורם.

נשירת שיער כתוצאה משינויים הורמונאליים

המאזן ההורמונאלי של הגוף משפיע באופן ישיר על צמיחת שיער תקינה. עודף טסטוסטרון, לדוגמא, המתרחש בשל חוסר איזון הורמונאלי טבעי או בזמן גיל הבלות, הוא אחד הגורמים העיקריים לנשירת שיער בקרב נשים. בדומה, אחרי לידה, הגוף חווה שינויים הורמונאליים קיצוניים. נשים מניקות חוות שינויים אלו בצורה הדרגתית יותר, ובשל כך הן חוות נשירת בצורה פחות משמעותית ומורגשת. אולם נשים שאינן מיניקות, חוות שינויים הורמונאליים קיצוניים, שיבואו לידי ביטוי בביטוי מוגבר של התופעה. גופה של אישה שאיננה מניקה צפוי להתאזן לאחר כחודשיים עד ארבעה, אזי צפויה נשירת השיער המקושרת למאזן ההורמונאלי להיפסק. אולם יש לזכור, כי גם למתח יש השפעה על איזון ההורמונים בגוף, והתקופה העוקבת ללידה היא מן המתוחות ביותר בחיי האישה, דבר שעלול לגרום להחמרת או התארכות תופעת הנשירה. לרחבה: מתח נפשי ונשירה.

נשירת שיער כתוצאה מחסכים תזונתיים

בתקופת ההיריון מופעל עומס רב על הגוף. במקרה בו אין מקפידים לצרוך תזונה איכותית, רובם של הוויטמינים יסופקו לתזונת העובר המתפתח, ובכל יוזנחו מערכות רבות בגוף. האפקט על השיער יורגש, לעיתים, רק לאחר הלידה משום שכאמור, במהלך ההיריון נשירת השיער תהיה בשיעור נמוך מהרגיל. על כן, גם אם במהלך ההיריון אינך מבחינה בשינוי לרעה בשיער, יש להקפיד על צריכת ירקות ובפרט ירקות עליים וירוקים, אכילת דגנים מלאים ושתיית מים. לא רק העובר שלך יעריך זאת, אלא גם שיערך.

חשיבות הפנייה לטריקולוג

על מנת לשקם את השיער, מומלץ לפנות לטריקולוג מומחה אשר יתאים טיפול משקם ומחזק לשיער ולשורשיו. איתור הסיבה לנשירה חשוב ביותר ולפיה יותאם הטיפול המתאים. מטעם זה, ישנה חשיבות כבדת משקל להליך אבחון מקצועי. במקביל, חיוני לעשות שימוש במוצרים תומכים המכילים וויטמינים ומבוססים על מדע מתקדם. במרכז לבריאות השיער של "הייר קליניק" תוכלו לאבחן את הבעיה, לדעת את שורשיה ולקבל טיפול אישי, ממוקד ויעיל לנשירת שיער אחרי לידה.
לפתיחת צ'אט עם נציג
שיחה עם נציג
נציג הייר קליניק
היי, ברוכים הבאים להייר קליניק - המומחים לבריאות השיער. כיצד נוכל לעזור?
דילוג לתוכן
0