סבוריאה בקרקפת

סבוראה בקרקפת ובשיער

זה לא שלג שנופל – זו סבוריאה בקרקפת

הדלקת שיוצרת הסבוריאה עלולה לפגוע בשורשי השיער באופן בלתי הפיך

רבים באוכלוסייה, נשים וגברים כאחד, סובלים מסבוריאה – רגישות דלקתית בקרקפת. דלקת זו מלווה בתופעת קשקשת (קליפות עור המופיעות על השיער ונושרות אל הבגדים), אדמומיות וגרד. דלקת זו שכיחה ומופיעה במקומות רבים בגוף בהם קיים ריכוז בלוטות שומן. מבחינה אנטומית כל שורש שערה מכיל בלוט חלב/שומן המזין את השערה ופני הקרקפת ולכן תופעת הסבוריאה ניכרת בקרקפת ומשפיעה ישירות על צמיחת השיער.

הסבוריאה לרוב הינה מחלה כרונית וככל הנראה בעלת רקע גנטי, אשר מתפרצת במועדים שונים מסיבות שונות (לפעמים מזג אוויר, לפעמים מתח או חרדה).

השפעת הסבוריאה על השיער עלולה להיות הרסנית: מעבר לעובדה שהסבוריאה הינה מחלה ויזואלית הגורמת לתחושת אי נוחות רבה לסובלים ממנה, הדלקת שיוצרת הסבוריאה עלולה לפגוע בשורשי השיער באופן בלתי הפיך. כלומר לעולם לא תהיה צמיחה מחודשת במקום בו מתו השורשים.

הדלקת הסבוריאית מביאה למצב בו קצב ייצור השומן בזקיק השערה עולה על קצב הפינוי שלו מחוץ לעור. במקרה זה נוצרת הצטברות שומנים בתוך זקיקי השערה, המחלחלת לתחתית הזקיק וחוסמת את תאי השערה מייצור ותמיכה בגדילת השיער. למעשה, השומן העודף חונק את הליך יצירת השיער וממית את סביבת הגידול הנחוצה לכל שערה, מה שגורם לנשירת שיער.

איך תזהו אם יש לכם סבוריאה בקרקפת?

ניתן לזהות את הסבוריאה במספר בדיקות פשוטות שניתן לבצע בבית.

ראשית, העבירו את ידכן על הקרקפת שלכן, נסו לבחון האם אתן מרגישות באזורים רגישים יותר למגע, האם אתן מרגישות מעין בליטות קטנות תחת העור? האם אתן מרגישות גירודים בעור הקרקפת? ריח לא נעים מהקרקפת? במקביל נסו להסתכל במראה ולראות האם ישנם שטחים אדמומיים בעור הקרקפת או שתופעת קשקשים בלתי מוסברת מופיעה.
 היה ומצאתן שאחד מהסממנים הללו או כולם קיימים אנו בהחלט ממליצים לכן להיבדק ולבחון האם מדובר בסבוריאה.

מה ניתן לעשות?

אבחון מקיף באמצעות מיקרוסקופ בהחלט יוכל למצוא באם מדובר בדלקת סבוריאית.

היה ונמצא שאכן הדלקת הינה זו, יש לטפל בניקוי עמוק של עור הקרקפת מהסבוריאה. מטרת הניקוי הינה יצירת סביבה הגיינית, הקטנת הפרשות השומן ויצירת סביבת צמיחה תומכת לכל שערה.

ב"הייר קליניק" בבדיקת אבחון מיקרוסקופית אחת, תוכלו לראות במו עינכם באם מדובר בסבוריאה או בתופעה אחרת. האבחון המיקרוסקופי אינו חודרני ומעניק תמונת מצב עדכנית, אמינה ונכונה.

לאחר שתמונת המצב תובהר, תוכלו ליהנות מטיפול אשר יפתור אתכם מדלקת הסבוריאה ויעניק לכם עור קרקפת בריא, תחושה אסטטית נעימה וצמיחת שיער בסביבה בריאה ותומכת.

השיטה הטיפולית הייחודית מאפשרת מיקוד בעור הקרקפת, ובאלמנטים של תכשירים ייעודיים לבעיה ופילינג לעור הקרקפת ניתן להרגיש הטבה אפילו לאחר הטיפול הראשון.  

לפתיחת צ'אט עם נציג
שיחה עם נציג
נציג הייר קליניק
היי, ברוכים הבאים להייר קליניק - המומחים לבריאות השיער. כיצד נוכל לעזור?
דילוג לתוכן
0