כיצד מתמודדים עם נשירת שיער

כיצד מתמודדים עם נשירת שיער

השיער הוא יותר מ "רק שיער"

לרובנו הוא סמל לנעורינו, ובתרבויות מסוימות הוא אפילו מייצג פוריות. עבור נשים בכל העולם, זה גם ביטוי ליופי, ביטחון וסגנון אישי.
למרבה הצער, עבור מספר גדל והולך של נשים, המילים "יום שיער רע" מקבלות משמעות חדשה ורצינית הרבה יותר.
אובדן שיער לא רק שודד מאישה את חוש הסגנון שלה, אלא שלעתים קרובות הוא גם משבש את תחושת ההערכה העצמית שלה ואת הביטחון שלה – וזה יכול להיות הרסני מאוד.

בין אם אובדן השיער שלך הוא תוצאה של תהליך ההזדקנות, נזק לשיער, טראומה, מחלה או צורה גנטית של הקרחה, החדשות הטובות הן שיש מגוון טיפולים רפואיים וטבעיים שיכולים לעזור.
החיסרון הברור הוא שרוב הטיפולים לוקחים זמן משמעותי לפני שניתן יהיה לראות תוצאות – לעיתים קרובות עד שנה ויותר. כך שתקופת הטיפול הופכת לתקופת ההמתנה. והתקופה בה אי אפשר לדעת אם הטיפול יעבוד היא התקופה שהכי קשה לנשים להתמודד איתה.

נשירת שיער, אובדן הערכה עצמית
מי שהתמודדה בעבר או מתמודדת עם נשירת שיער בטח חוותה זאת. פתאום השיער הופך לחלק החשוב ביותר במראה שלהן ואפילו באישיותן. זה לא רק הדבר הראשון שהן מבחינות בו אצל נשים אחרות, זה הדבר היחיד – וזה יכול בסופו של דבר לגרום לחרדה רבה. 
זה יכול להיות נכון במיוחד, אם אישה הסתמכה על המראה שלה ככרטיס הביקור שלה, או אפילו אם המראה שלה מהווה חלק ניכר מזהותה.

אם אישה מאוד קשורה למראה הפיזי שלה, אם תחושת הערך העצמי והזהות העצמית שלה מוגדרות על ידי האני הגופני שלה, אז לאובדן שיער תהיה השפעה הרבה יותר טראומטית ממה שהיא הייתה על אישה שהזהות שלה מוגדרת בעיקר על ידי האינטלקט שלה.
אם את מישהי שהמראה שלה מילא תפקיד חשוב בזהות שלך, חשוב לדעת שאין שום דבר רע בזה ואסור לך להגדיל את הבעיות שלך על ידי תחושת אשמה שאכפת לך כל כך משיערך. אם את מודאגת מהופעתך, אל תרגישי רדודה בעניין או תתביישי בכך. תני לעצמך אישור לדאוג ולהרגיש רע בנוגע לנשירת השיער שלך, רק אז תטפלי במצב ותעשי משהו בקשר לזה.

בשונה מבעיות גופניות אחרות שיכולות להשפיע על המראה שלך, כמו להיות שמנים, למשל, לאבד את השיער שלך זה משהו שיכול לקרות בקלות ובמהירות, ואסור לך להרגיש כל כך נבוכה מהבעיה שלך עד כדי כך שאת לא מנצלת את האפשרויות שיש לך כדי לטפל בבעיה.

אם נשירת שיער מפריעה לך, אל תברחי מזה, בחני את כל האפשרויות שלך, טיפולים רפואיים, טבעיים או שילוב ביניהם, ובינתיים, עד שהם יתחילו לעבוד, בדקי פתרונות זמניים כמו פאות או תוספות שיער. אין סיבה שרק בגלל שאכפת לך מהמראה שלך את צריכה לסבול.

אל תרגישי רע כשאת מרגישה רע. אם אתה באמת מגלה שאת לא יכול להתמודד עם השינוי במראה שלך, אין שום דבר לא בסדר עם חבישת פאה – זה פתרון טוב והגיוני מאוד, במיוחד אם את מחכה לטיפול או באמצע טיפול למניעת נשירת שיער.

למרות שמרבית הנשים הסובלות מנשירת שיער, לא ששות לנסות בהתחלה פאה או תוספות שיער, בסופו של דבר, רבות מהן מוצאות שזה הפתרון הטוב ביותר, במיוחד אם המראה שלהן הוא המפתח לתחושת הרווחה שלהן.

במקרים רבים פאה יכולה להחזיר לאישה את הביטחון שלה ואת ההערכה העצמית שלה. זה לא הפתרון הטוב ביותר, אבל לפחות היא מרגישה שהיא יכולה להתמודד עם העולם שבחוץ מבלי שישפטו אותה בחומרה, וזה יכול להיות חשוב.

הכול קשור למציאת רמת הנוחות האישית שלך ולהיות נאמנה לעצמך. בעוד שחלק מהנשים עשויות להרוויח מכך שהן מאפשרות לאחרים לראות אותן ללא שיער – הרבה מהן מגלות שזאת חוויה משחררת מאוד – עבור אחרות, הסתרת נשירת השיער שלהן באמצעות פאות או תוספות שיער זו התשובה הנכונה. הכל באמת מסתכם בלהיות נאמנה לעצמך ולרגשות שלך.

בעוד שמומחים מדווחים כי מרבית הנשים אכן מצליחות לקבל את נשירת השיער שלהן ומצליחות להגיע למקום שבו הן שלמות עם עצמן, עבור חלקן הדבר עלול להפוך למחסום פסיכולוגי רציני. במקרה זה, דאגה מפני המראה יכולים להפוך לאובססיה פתולוגית הפולשת לכל תחומי החיים של האישה.

אם את מאבדת שינה בגלל אובדן השיער שלך, אם את ממשיכה להתפלל לפתרון, אם זה משפיע על התיאבון שלך, או אם את מרגישה בעקביות עצובה, מדוכאת, חסרת תקווה, או חסרת אונים, במיוחד בגלל המראה שלך, אז את מושפעת מאוד מאובדן השיער שלך ועלייך לשקול לדבר עם איש מקצוע בתחום בריאות הנפש.

לעיתים קרובות, הבעיה היא דיכאון אפיזודי, שניתן לטפל בו בקלות. עם זאת, אם האישה לא מטופלת, לא רק שהמצב יכול להמשיך לגרום לה להרגיש רע בתחומים רבים בחיים, הלחץ והדאגה עשויים להחמיר את נשירת השיער.

איך לטפל בנשירת שיער

לאחר שעברנו על איך להתמודד עם נשירת שיער, חשוב להבין שאם את חווה אובדן שיער, זה לא אומר שאת חייבת למצוא דרך להשלים עם זה ללא מלחמה. 

כדי לטפל בנשירת שיער הדבר המרכזי והחשוב ביותר הוא לגלות את מקור הבעיה. בעולם של היום יש הרבה מאוד סיבות לנשירת שיער, מסיבות גנטיות ועד לבעיות הורמונליות או אורח חיים בעייתי. מה שחשוב הוא שלרוב סוגי הנשירה יש היום טיפול. אם את רוצה לקבל טיפול מותאם וממוקד לבעיה שלך כדאי להיעזר בייעוץ ואבחון של איש מקצוע, כמו טריקולוג המתמחה בבעיות שיער וקרקפת.

טריקולוגיה היא תחום המתמקד בבעיות שיער ועוזר לאבחן את המקור שלהם ולהתאים טיפול ללקוח על מנת להביא לעצירה של הנשירה ואף להצליח להצמיח שיער חדש.

לפתיחת צ'אט עם נציג
שיחה עם נציג
נציג הייר קליניק
היי, ברוכים הבאים להייר קליניק - המומחים לבריאות השיער. כיצד נוכל לעזור?
דילוג לתוכן
0