מה הפתרון לאנשים שתולשים לעצמם שיערות

תלישת שיער

טריכוטילומניה, או תלישת שיער בעצם, היא דוגמא לבעיית שיער הנגרמת מהפרעה נפשית-התנהגותית, בשונה מאדם הסובל מנשירת שיער כללית מסיבה זו או אחרת.

הבעיה נוצרת לאורך זמן- ככל שמושכים יותר שיער, ישנם אזורים חשופים יותר על פני הקרקפת הנראים לעין

למה זה קורה?

לחץ, דכאון, חרדה- הם רק חלק מהסיבות. לא כולם יכולים להתמודד עם הלחץ של לעמוד מול קהל, ויש כאלו שחווים קושי בתפקוד בסביבה חברתית או להתמודד עם הלחץ לפני מבחן. אנשים אלו מתקשים לעשות בקרה לרגשות שלהם והם חייבים לעשות משהו, לצערם זה מתבטא במשיכת השיער.

הבעיה נוצרת לאורך זמן- ככל שמושכים יותר שיער, ישנם אזורים חשופים יותר על פני הקרקפת הנראים לעין, לעיתים עד להתקרחות של ממש, דבר זה יוצר הגברה בתחושות הסלידה, ניכור וחוסר אונים ומוביל לתחושת התכנסות ודכאון מוגברים וכך הלאה.

כיצד ניתן לטפל?

טריכוטילומניה מונעת בעיקר מהלך רוח נפשי, ונתפסת כהפרעה התנהגותית. לכן, הטיפול האידיאלי לתופעה הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי המתמקד בשינוי הרגלים בו המטופל לומד לשלוט בדחפיו, ולומד להבין מה המניע שדוחף אותו לביצוע הפעולה.

הטריקולוג מוסמך לאבחון התופעה על ידי הבדיקה המיקרוסקופית  ויכול להתאים פתרון מעשי לשיער שנפגע ונחלש כתוצאה מתלישה חוזרת. הפתרון המוצע הינו טיפול על ידי תכשירים ייעודיים לחיזוק שורשי השיער שנפגע, שיפור הצמיחה ועידוד הבראתו, כמו כן במידת הצורך ניתן לשלב תוסף אסטטי לכיסוי האזור הפגוע. על הטריקולוג כמו כן להכיר ולהיות מודע לקשר בין המצב הרגשי והשפעתו על בריאות השיער.

כטריקולוג מוסמך לא די לבחון את השערה על ידי מיקרוסקופ, יש להסתכל על האדם כמכלול, ולתשאל אותו באמצעות שיחה על פרמטרים שונים בחייו, כל זאת על מנת לתת דיאגנוזה מדוייקת לבעיה ולהציע פתרון מותאם אישית לכל מטופל.

חשוב לציין, כי ישנו קושי באבחון הבעיה ורק על ידי אבחון מיקרוסקופי ע"י טריקולוג מוסמך ניתן לזהות כי אכן מדובר בתלישת שיער ולמנוע אבחנות שגויות, וגרוע מכך- טיפול תרופתי שאיננו תואם את סיבת הבעיה.

לפתיחת צ'אט עם נציג
שיחה עם נציג
נציג הייר קליניק
היי, ברוכים הבאים להייר קליניק - המומחים לבריאות השיער. כיצד נוכל לעזור?
דילוג לתוכן
0