האם הגוף תוקף את זקיקי השיער

האם הגוף תוקף את זקיקי השיער 2

האם הגוף שלך תוקף את זקיקי השיער?

יכול להיות שאת סובלת מאיבוד שיער מוקדי, מחלה בה הגוף תוקף את זקיקי השיער. איך תדעי ומה אפשר לעשות? רמז, המחלה יכולה לתקוף גם את שיערות הפנים והגוף

לא תמיד ניתן לצפות את המועד, העוצמה או משך התפרצות המחלה

אלופציה אראטה (איבוד שיער מוקדי) הינה מחלה של איבוד שיער במוקדים עגולים ברורים. המופע עלול להיות על הקרקפת אך גם על שערות הפנים או הגוף.

מה גורם לגוף לתקוף את זקיקי השיער?

אלופציה אראטה הינה מחלה אוטואימונית הנובעת מהפרעה במערכת החיסון ובה הגוף תוקף את זקיקי השיער. מחקרים משייכים רקע גנטי למחלה זו, כאשר היא עלולה להתפרץ כתוצאה בשילוב עם גורמים שונים, בהם מתח ולחץ, או אפילו אלרגיות למזון, תזונה לקויה, צריכת אלכוהול ונטילת תרופות מסוימות. במצב זה זקיקי השיער מותקפים וניזוקים, השיער נושר וישנה הפרעה מקומית למנגנון צמיחת השיער, לעיתים עד לכדי נזק בלתי הפיך והתקרחות.

האם ניתן לטפל בבעיה?

בהתאם למחלות אוטואימוניות, לא תמיד ניתן לצפות את המועד, העוצמה או משך התפרצות המחלה. טיפול בבעיה חייב להתייחס לבעיה המערכתית של מערכת החיסון – בשילוב טיפול מקומי וישיר לזקיקי השיער.

ב"הייר קליניק" פיתחו תוסף מיוחד בלעדי לטיפול בתהליך הדלקתי מהחומצה האמינית טירוזין המאפשר טיפול משלים להרגעת התגובה החיסונית ולהמשך טיפול אינטגרטיבי.

התהליך חייב להתחיל באבחון מקיף של השיער ועור הקרקפת.

רק אבחון מיקרוסקופי מעמיק ותשאול רפואי מקיף לברור מקור ההשפעה יוכלו לבחון באם הטיפול יעזור ועד כמה. ישנה חשיבות מירבית לטיפולים מקומיים לשמירה על חיוניות וחיות הזקיק עוד בשלב הראשוני כדי למנוע נזק בלתי הפיך וכדי להחזיר את מחזור חיי השערה למצב התקין. במידת הצורך ובהתאם למצב ועוצמת המחלה, ניתן לשלב טיפול רפואי בשיתוף פעולה עם קליניקה של מומחים לרפואת עור – ספוט קליניק בהנהלת פרופסור עזיזי.

לפתיחת צ'אט עם נציג
שיחה עם נציג
נציג הייר קליניק
היי, ברוכים הבאים להייר קליניק - המומחים לבריאות השיער. כיצד נוכל לעזור?