נשירת שיער ותרופות סבתא

תרופות סבתא לנשירת שיער

האם תרופות סבתא עוזרות לנשירת שיער?

משער הנצמד לכיסויי הכרית שלך ועד לחור ניקוז סתום, נפילת שיער היא בעיה מבולגנת שמשפיעה על כולנו. אמנם נורמלי לחלוטין לאבד בין 80-100 שערות ביום, אך המשבר מתחיל כשהכמות גדלה עוד יותר ושהשיער מסרב לצמוח חזרה. אצל הרבה אנשים השיער הוא מאפיין חזותי מרכזי ולכן הוא יכול להעניק לך לילות ללא שינה כשאתה צועד לאט לעבר התקרחות. מדוע זה קורה? ובכן, ישנם הרבה יותר מדי טריגרים, מתזונה ועד לבעיות תורשתיות. אבל ברגע שאתה יודע את הגורם הבסיסי לנשירה שלך, זה הופך להיות הרבה יותר פשוט להתמודד עם הבעיה.

אומרים כי השיער שלך הוא הכתר שלך, וזה נורמלי לרצות לשפר את השיער שלך אם זה לא לשביעות רצונך. אם אתה מנסה להצמיח מחדש שיער שאיבדת או שאתה פשוט רוצה לשפר את השיער שיש לך, נסה כמה מהתרופות הטבעיות האלה. היתרונות המוכחים שלהם יכולים לעזור לעורר צמיחה ולהעצים את השיער שיש לך.

שמן חוחובה

קרקפת שחווה יובש קשה וממושך גורמת לרוב לקשקשים, למראה שיער עייף ולאובדן שיער מוגבר. טיפול טבעי נהדר באובדן שיער כולל שימוש בשמן חוחובה כדי להחדיר לחות לזקיקי השיער בקרקפת, מה שעוזר להפוך שיער חדש לבריא וחזק. השמן עשוי לסייע גם לתאי שיער להתרבות מהר יותר, ולמרבה המזל אינו משאיר אחריו שאריות שמן לאחר השטיפה. כדי להשתמש בטיפול טבעי זה באובדן שיער, יש לחמם כמה טיפות מהשמן בידיים, לעסות אותו לשורשים ואז לשטוף לאחר 10-15 דקות בעזרת השמפו והמרכך הרגיל שלכם.

אלוורה

אם אתם תוהים כיצד לעצור את נשירת השיער, אלוורה היא תרופה ביתית נהדרת לנסות לטיפול בנשירת שיער. אלוורה פועלת להרגעה קרקפת נזוקה, ויוצרת סביבה בריאה לתאי השיער להתחדש ולפרוח. אלוורה מסייעת גם בניקוי סבום, שמן שסותם את הזקיקים ומונע את צמיחת השיער בחזרה. כדי להשתמש ביעילות בטיפול אובדן שיער טבעי זה, עסו ג'ל אלוורה טהור ישירות לאורך הקרקפת שלכם, או מצאו שמפו מבוסס אלוורה.

שורש ליקוריץ

לשורש הליקוריץ יש מספר תכונות מועילות כשמדובר בטיפול טבעי בנשירת שיער. הוא פועל כדי להקל על קרקפת יבשה, מגורה או מגרדת. אבל הכי חשוב, שורש ליקוריץ פותח נקבוביות ומחזק את זקיקי השיער המוחלשים, שלעתים קרובות הם הגורמים לאובדן שיער. כדי להתחיל לראות תוצאות מיידיות, יש למרוח פעם בשבוע או לצרוך אותו דרך הפה בצורה של תה.

מיץ בצל

כתב העת לדרמטולוגיה פרסם מחקר שמצא כי מיץ בצל תומך באופן גורף בצמיחת שיער. לאחר מריחת מיץ בצל על הקרקפת פעמיים ביום במשך שישה שבועות, 20 מתוך 23 משתתפים ראו תוצאות חיוביות ודיווחו כי מיץ בצל הוא טיפול אובדן שיער טבעי שפועל למעשה. בצל הפך פופולרי זה מכבר כטיפול טבעי לאובדן שיער, מכיוון שתכולת הגופרית שלו עוזרת להגדיל את זרימת הדם, הם מעודדים צמיחת קולגן, והם מכילים תכונות אנטיבקטריאליות המטפלות בזיהומים בקרקפת. לשימוש, שמו מיץ בצל על הקרקפת שלכם ותנו לו לשבת למשך 15 דקות. ואז שטפו בעזרת השמפו הרגיל שלכם.

עיסוי

עיסוי הקרקפת יכול לעזור להחזיר את צמיחת השיער ולמנוע נשירת שיער, ניתן להשתמש בו בשילוב עם שמני שיער ומסכות. העיסוי מגרה את הקרקפת ויכול לשפר את עובי השיער. הפניית זמן לעיסוי קרקפתך בכל יום יכולה גם לעזור לך להקל על לחץ ומתח. ככל הנראה כוחות המתיחה במהלך העיסוי מעודדים צמיחת שיער בתאי הפפילה העורקיים.

שמן קוקוס

שמן קוקוס מכיל חומצות שומן החודרות לתוך השיער ומפחיתות את אובדן החלבון מהשיער. ניתן להשתמש בשמן קוקוס לפני או אחרי שטיפת השיער בהתאם לסוג השיער שלך. אם שיערך נוטה להיות שומני, אתה יכול להשאיר את השמן על השיער למשך הלילה או לכמה שעות לפני שאתה שוטף אותו. כדאי גם לעסות את שמן הקוקוס אל תוך הקרקפת ולאורך כל שיערך. אם שיערך יבש, אתה יכול להשתמש בו גם כטיפול ללא שטיפה. יש צורך במחקר נוסף על שמן קוקוס כמקדם צמיחת שיער, אך הוכח שהוא משפר את בריאותה שיער ואת ברק השיער וידוע כי הוא שימש למטרה זאת במשך מאות שנים.

ביצה

למרות ששיטה זו עשויה להישמע מאוד לא מושכת, מסכת שיער מביצה היא תרופה טבעית לאובדן שיער שבאמת עובדת. ביצים מעודדות צמיחת שיער מחדש בגלל רמות החלבון הגבוהות שלהן. חלבון קרטין מכיל 70 אחוז מהשיער, ולכן אין פלא שביצים עשויות לעזור לתקן את הנזק. לשימוש, מערבבים בקערה ביצה אחת וכף שמן זית. לאחר שטיפת השיער בשמפו, תנו למסיכה לשבת בשערכם הלח עם כובע מקלחת למשך 10 דקות לפחות. לאחר הספגה וספיגה מלאה, יש לשטוף את המסיכה מהשיער ולהמשיך עם מרכך.

בשורה התחתונה

אם אתה רוצה לשפר את מצב השיער שלך, חשוב להגות תכנית ולהישאר עקבי. זכור כי הטיפולים עשויים לקחת מספר חודשים עד לקבלת תוצאות נראות לעין. אתם יכולים להיות יצירתיים עם התרופות השונות ולשחק איתם כמה שתרצו.

חשוב להקדיש זמן בכל יום להתמקד בהזנת שיערכם כדי להשיג את השיער השופע שאתם רוצים. נקיטת צעד זה לטיפול עצמי יכול להיות מועיל במיוחד אם נשירת השיער שלך קשורה לכל נושא רגשי או למתח. הישאר חיובי ותעשה כמיטב יכולתך לשמור על אורח חיים בריא שישלים את תוכנית הטיפול שלך בשיער.

אך חשוב לדעת, שלרוב טיפולים ביתיים אלו נחשבים יותר שטחיים, לכן לרוב הם לא מניבים תוצאות מאוד משמעותיות או לטווח ארוך. תרופות סבתא לטיפול בנשירת שיער כן יכולות לעזור לשפר את מצב השיער לזמן קצר, אך אם לא תטפלו בשורש הבעיה הנשירה לא תעבור.

לכן, היום אין באמת תחליף ביתי או טיפול עצמאי לייעוץ ולטיפול על ידי טריקולוג מומחה, שיעזור לאבחן את שורש הבעיה וימצא עבורכם את שיטות הטיפול האפקטיביות ביותר.

לפתיחת צ'אט עם נציג
שיחה עם נציג
נציג הייר קליניק
היי, ברוכים הבאים להייר קליניק - המומחים לבריאות השיער. כיצד נוכל לעזור?
דילוג לתוכן
0